perjantai 13. tammikuuta 2017

Häiden kampaus ja meikki

Olen aivan pihalla hääpäivän kampauksen ja meikin kanssa. Tai etenkin tuo kampaus tuottaa päänvaivaa. Kampauksen lisäksi päänvaivaa on aiheuttanut mm. jotkut jutut häämekossa sekä juhlien kukat. On inhottavaa kun menet asioimaan liikkeeseen ja siellä oletetaan/halutaan sinulla olevan tarkka visio siitä mitä tahdot. Mutta kun ei ole! Välillä tekisi mieli vain huutaa että en minä tiedä!! Sano sinä ammattilaisena mikä olisi paras!

Vaikka olen tietyissä asioissa tulevissa häissä tarkka, on monet asiat myös sellaisia mistä minulla/meillä ei ole tarkkaa lukkoon lyötyä ajatusta. Tuntuu kuitenkin että myyjät, kampaajat, meikkaajat jne. haluavat jonkun todella tarkan kuvan/ajatuksen siitä mitä haluan.Sitten kun sanon, että en oikein tiedä niin mennään ihan lukkoon ja jankataan vaan sitä että joku kuva/vähän tarkempi ajatus tms. täytyisi kyllä olla että yhtään mitään pystytään tekemään tai mitään hintoja mistään arvioimaan. Huoh... Toivoisin, että alan ammattilaiset osaisivat jotain edes ehdottaa itse.

Kampaajalla/meikkaajalla en ole vielä käynyt. Ollaan ainoastaan puhuttu puhelimessa.  Ensi viikon aikana olisi tarkoitus olla paikkaan taas yhteyksissä. Sanoin kampaajalle, että minulle ei ole niin tarkkaa millainen kampaukseni on, kunhan minun ei tarvitse itse alkaa mitään hiuksilleni/naamalleni sinä päivänä säätämään. Lisäksi omia pohdintoja jarruttaa todella paljon se, etten tiedä millaiset kampaukset ylipäätään ovat mahdollisia minun hiuksiini. Hiukseni eivät ole mitenkään kauhean pitkät. Sekin ärsyttää, jos katselee erilaisia kampauksia ja ihastuu johonkin ja sitten saa kuulla että se ei ole mahdollinen minun hiusteni mittaan. Ajatuksissa olisi säästää siinä, että en ottaisi koekampausta ollenkaan. Toki ymmärrän, että kampaajakin haluaisi mielellään etukäteen vähän tsekata hiuksiani ja miten ne käyttäytyvät jne. Meikin hintaan kuuluu automaattisesti koemeikki, jotenka ainakin alustavasti puhuttiin kampaajan kanssa, että hän koemeikin yhteydessä vähän tsekkaa hiuksiani mutta mitään koekampausta ei kuitenkaan tehtäisi. Katsotaan nyt kuinka lopulta käy ja saako kampaaja puhuttua minut ympäri koekampauksen ottamiseen. Minulla kuitenkin on luotto ammattilaiseen, että hän osaisi loihtia kivan kampauksen myös ilman kauhean tarkkaa koekampausta. Se kyllä mietityttää, että haluanko kampaukseen mukaan jonkin korun vai mennäänkö ilman. Huntua minulle ei tule, jotenka joku hiuskoru voisi olla ok. Kuitenkin, kun en tiedä millainen kampaus ylipäätänä hiuksiini on mahdollinen, on todella hankala ajatella myöskään korua mikä kampaukseen sopisi.

A wedding updo is troublesome if the spouse has short hair. You can even now get the updo you are longing for. In any case, you will require...:
Kuva Pinterst
wedding hairstyle: Elstile:
Kuva Pinterest
15 Timeless Bridal Hairstyles ❤ Take a moment to consider these wonderfully simple and elegant timeless bridal hairstyles that might just catch your fancy. They work for those with long hair, short hair and frizzy hair. See more: http://www.weddingforward.com/timeless-bridal-hairstyles/ #weddings #hairstyles:
Kuva Pinterest

Meikissä olen miettinyt jotain pientä blingblingiä/glitteriä jne. Nyt viimeisimmäksi olen alkanut pohtia myös sitä, että onko meikissä tuo glitteri jne. välttämätöntä vai olisiko sellainen klassinen häämeikki parempi. Ainoa asia, missä meikkaamisessa olen tarkka, on kulmat. Olen ollut ainoastaan kerran meikattavana aikaisemmin ja silloin jouduin lopulta itse tekemään/piirtämään kulmat, koska en ollut ollenkaan tyytyväinen meikkaajaan tekemiseen. Tekoripsiä minulle ei nyt tällä tietoa tule. Tekoripset olisi kyllä todella kauniit, mutta siitä yhdestä kerrasta kun minulla on kunnon tekoripset ollut, on tullut pieni pelko ottaa ripsiä enää uudelleen. Silloin sain jonkinlaisen silmätulehduksen tms. ripsistä/niiden laitosta. Silmät olivat monta päivää aivan punaiset ja niitä särki. Yritettiin miettiä ripsien laittajan kanssa, että missä vika, mutta mitään selkeää syytä ei löydetty. En muutenkaan jotenkin osannut yhtään olla pitkien tuuheiden ripsien kanssa jotenka ehkä ne eivät oikein olleet minun juttu. En todellakaan halua olla häissäni kirkuvan punaisin särkevin silmin! Jotenka ehkä ihan suosista jätän ripsien laiton ja tyydyn pelkästään omiin ripsiini. Olisihan tekoripsien laitto myös melkoinen menoerä.

Geelikynnet minun on tarkoitus ottaa, mutta niitä en edes laske budjettiin. Sain vanhemmiltani syntymäpäivälahjaksi rahaa kynsien teettämiseen. En ole vielä kynsiä tehnyt ja ajattelin sen rahan käyttää nyt hääkynsiin. Hääkynsistä minulla on montakin ideaa millaiset haluaisin ja kaikki niistä on mielestäni todella nättejä ja sopisivat meidän häihin sekä minulle hyvin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti